Byggkaos

Om bloggen blir lite lidande de närmasta veckorna beror det på att vi har byggkaos hemma. Idag kommer ett gäng goa gubbar (inte göteborgare men jag vet inte vad goa gubbar heter på öststatiska) och bilar upp golv och väggar i vårt, ganska sunkiga badrum. Nice, när det blir klart, blä just nu. Efter gårdagens täckning av lägenhet och med insikten att vi kanske måste kissa i en liten blå hink på balkongen fall läget blir akut så funderar vi allvarligt på att emigrera till farmor och farfar i några veckor. Knöligt att ta sig till stan när man jobbar men det liksom uppvägs av "lyxen" att ha badrum i närheten. Vi får väl se hur vi gör. Det är i såna här lägen det känns rikigt orättvist att inte min mamma och pappa bor i närheten. Då kunde vi liksom dela upp oss, några veckor med servning där och några veckor där. Aja, det blir bra när det är klart. Är jag ganska säker på iallafall. En ny toalett är ju aldrig fel. Och sju veckor går ju ganska fort. Hoppas jag.


I helgen åker jag och Martin på weekend till vårt grannlands huvudstad Copenhagen! Det är nice däremot! Vi ska sova på hotell, dricka öl i Nyhavn, strosa på Ströget, vinka till drottning Margerete på Amalienborg (om jag får bestämma), äta smörrebröd och öva oss i att förstå danska. Jag anser ju mig vara född med ett ypperligt språköra och anser att danska inte är någon match att klara. Martin däremot tycker det är svårt nog att beställa en "röd pölse". Trevlig ska det bli iallafall. Jag har redan räknat ut vad jag ska ha med mig och det inkluderar 4 par skor (säg inget till Martin!). Viggo kotten han ska vi placera på Brattön med farmor och farfar. Han kommer nog att få det helt fantastiskt. Men det kommer bli lite ensamt att vara från honom två hela nätter. En natt klarar mitt moderhjärta av ganska bra vid det här laget. Då hinner man ladda batterierna lite och tröttna på stillheten som inträder då han är borta. Men två? Hur ska jag klara av det? I ett annat land dessutom? Hr en känsla av att det kommer att slinka med en och annan present hem från Danmark...


Kommentarer
Postat av: Viggos mormor

Ja, nu är det synd att inte vi bor närmare. Då hade ni kunnat bo här, i alla fall några veckor.(Kanske lite länge med mamma/svärmor...)Nåja, ni får trösta er med ett jättefint badrum när det blir klart. Sedan får man ju se hur länge ni kommer att njuta av det fina badrummet. Kanske dyker det upp något husköp rätt som det är. Härligt med Coopenhagen till helgen! Njuuuut. Kram mammsi

2011-05-11 @ 14:15:20
Postat av: Anna

Å, vad trevligt att åka till Köpenhamn, det är en mysig stad! Badrumsbestyret låter inte alltför trevligt däremot, men det är ju perfekt att ni laddar batterierna inför det!;-) Ni får väl vara glada ifall det "bara" blir att kissa vid akuta behov...;-) Tur att Linn och Johan bor nära!=) Ha det toppen under er weekend!=) Puss o kram

2011-05-11 @ 20:11:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0