Turkost streck

Om ni ser ett turkost streck skymta förbi är det bara jag i mina nya löparskor. Bara så ni vet.


I helgen har vi varit hemma i Dalarna. Vi har haft det sååå mysigt och sååå roligt tillsammans. Lite ovant var det dock att det bara varit vi hemma. Resten av stora familjen Sjörs var hemma över påsken. Det var ju inte vi. Vi var på Brattön istället. Viggo har stortrivts även fast han inte riktigt gillade att sova inne hos mormor och morfar. Där gick gränsen lite tror jag han kände. För att dricka välling utan mamma det gick då rakt inte. Fast sen gick det ju hur bra som helst. Stackars morfar han gick upp med ett piggt barnbarn varje morgon vi var där. Men så lyxigt det var för föräldrarna! Tänk om man bara kunde släppa in det morgonpigga barnet till en lika morgonpigg morfar varje morgon? Vilken underbar ekvation, morgonpigg + morgonpigg = morgonpiggare än morgonpiggast!


Viggo utvecklade dock en stark myrfobi när vi var hemma. Vi spenderade en eftermiddag i solen på Sommarängen hos mormor Iris. De hade fått problem med rödmyror i gräsmattan. Viggo han lyckades bli biten av en myra på handen och det orsakade ett litet trauma hos det lilla barnet. Först visade han för alla att han minsann blivit BITEN på handen. Sen efter en stund kom han på att han kanske kunde bli biten igen. Så då dög det bara att bära den lilla killen. Dagen efter trodde vi att fobin kanske hade glömts bort. Men så var jag och Viggo ute och han såg ett litet kryp (ingen myra dock men ett kryp) och då kom han på att han faktiskt blivit biten av en sån så då dög det bara att bli buren igen. Usch, vilka hemskingar de är de där myrorna!


I söndags var det första maj och som bekant min födelsedag! Vi bjöd till litet kalas hemma med mormor och morfar (min), farmor (min) och Erik samt Dan och Kerstin. Innan kalaset hade han hjälp mormor (Viggos) att lägga upp småkakor på ett fat. Och kvick som bara en 1,5 åring kan vara så hade han lyckats sätta i sig en halv kaka i ett obevakat ögonblick. Sen hade vi en kille som var hög på socker då kalasgästerna kom. Han körde alla sina tricks och hade riktig show. Ni skulle sett honom!


I fredags fick vi även en glad nyhet! Viggo har fått en till liten kompis. Lilla Astrid. Maja och Fredrik blev nummer två i tjejgänget. Nu längtar jag bara tills man får snusa lite på den där lilla tjejen. <3


Kommentarer
Postat av: Viggos mormor

Vilken härlig helg vi har haft! Viggo är ju så go så att man bara smälter. Nu längtar vi tills vi kommer ner om 2,5 vecka...

2011-05-03 @ 17:08:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0