Viggo den modige

Viggo har blivit extremt över-jätte-otroligt modig på att gå i trappor. Men är man på god väg att fylla 1,5 så är ju det där med trappor en "piece of cake" eller hur? Han tror att han kan gå som vi vuxna i trappen och slänger sig sonika ut med ett ben före. Igår fick jag precis tag i hans lilla tröja innan han tog ett stort kliv ut i luften. För han skulle ju gå ner till sina saker på undervåningen. Och enda sättet att ta sig dit är ju att gå ner för trappen. Guu, jag får hjärtat i halsgropen när jag tänker på vad som kunde hänt om jag inte slängt mig fram på ett sätt som skulle få värsta action hjälten att bli avundsjuk och grabbat tag i hans randiga lilla t-shirt.

Annars då? Jo, vi kvartar fortfarande hemma hos farmor och farfar. Det funkar bra men nu ska det snart bli skönt att flytta hem igen. I helgen var vi och lekte (barnen) och mumsade rabarberpaj (föräldrarna) hos Ellen med familj. Trevlig eftermiddag och bra för Viggo att få leka av sig lite. Sen har jag i veckan äntligen hämtat ut KAMERAN! KAMERAN är en systemkamera som vi (mest jag) suktat efter i säkert ett halvår. Men då teknikprylar inte är något man får förhasta sig att köpa, enligt min kära andra hälft, så har vi inte slagit till förrän nu. Jag hade gärna slagit till redan i januari men tydligen ska man suuuuga på kaaaaramellen så länge det går innan man slår till och köper sig teknikprylen. Måste vara ett manligt fenomen. Äntligen har vi iallafall en ordentlig kamera som det blir snygga bilder med. Smakprov kommer.

Men det viktigaste är iallafall att hela lilla familjen nu har beställt en såna därigna scharterresa. Till Turkiet. Sunwing Resort i Side med all inclusive (eller rättare sagt light varianten av all inclusive). Åh, så skönt det ska bli. Och farmor och farfar som senast flög 1982 (till Österrike kan meddelas) ska också följa med. Så det är ju inte helt omöjligt att även mamman och pappan kan få några sköna stunder i solstolen med en god bok.

Där ska jag ligga med en god bok!


Kommentarer
Postat av: Maja

Härligt Emmy! Fredrik och jag var i Side för några år sedan. Hoppas hotellet är mysigt!

2011-05-30 @ 21:21:56
Postat av: Anna

Jag förstår ifall du får hjärtat i halsgropen! Vid det här laget har du antagligen så bra reaktionsförmåga så at du skulle vara en jättebra målvakt...;-)

Vad härligt att ligga där vid poolen och slappa!=) Perfekt att ha en bra kamera, det är mkt trevligare att kolla på skarpa snygga bilder än lite pixliga...=)

Puss o kram

2011-06-01 @ 10:22:04
Postat av: maria n

SOL och BAD va underbart=) Ni får skaffa långa lina på Viggo, det lilla vilddjuret;) pusskram

2011-06-01 @ 10:29:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0