Bilar, bussar, flygplan och hockey

Bilar, bussar, flygplan och hockey. Så kan Viggos liv sammanfattas just nu. Han har blivit en riktigt grabbig grabb vår lilla kille. Det där med hockey är ett nytt intresse som kommit de sista veckorna. Så fort det visas reklam eller en hockeyrink/hockeytröja/hockeyklubba visas på tv eller på bild så "Ocki!". Det ligger väl i generna förstår jag... Sen att Kungälv Hockeys tränare bor hemma hos oss hjälper förstås till och att pappa är superintresserad. Viggo skulle nog kunna extraknäcka lite som co-tränare för Kungälv för han "hjälper" Johan att rita träningar flera gånger i veckan.

I veckan har Martin varit i Dubai och jobbat igen. Eller jobbat och jobbat, vad jag fått höra ingick det även att bo på lyxhotell, dricka öl i poolen, äta lyxiga desserter och åka lyxbåt på Dubais flod. Men nu är han hemma igen iallafall. Och presenter hade han med sig. Lite lyx deostick till mig (DKNY, han vet vad hans flickvän dies for!). Och till Viggo, ett helt set med flyplan och bilar från British Airways. Behöver jag ens nämna att den lilla, lilla bussen till och med fick lov att följa med till sängen igår kväll?

Men det har ju också inträffat en ledsam händelse i våra liv. Morfar Bengt gick hastigt bort förra måndagen och lämnade oerhörd saknad och sorg efter sig. I eftermiddag ska vi åka hem till Dalarna och imorgon är det begravning. Under själva begravningen ska Viggo få vara hemma hos Marie och Tompa. Marie och Tompa är ju ägare av inte mindre än två motorcyklar så det kan nog bli en hit för Viggo. Under minnesstunden efter ska Viggo få vara med iallafall. Jag tror att morfar skulle velat det. De gillade ju varandra han och Viggo. De hade ett litet speciellt band de två, morfar Bengt och barnbarnsbarnet. <3 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0