Knöl med stort K

Inatt har vi haft knölnatt. Knölnatt med stort K. Som ni känner till så är vi lite förkylda hela familjen, den allra minsta inkluderat. (Nytt dagis = hej nya basilusker!). Och med en snorig liten näsa kommer tydligen ett knölande utan dess like. Mellan 01.30 och 4.30 fick mamman vara glad om hon fick sova mer än 15 minuter i sträck. Det skulle sparkas, grymtas, pipas, liggas själv, liggas nära mamma, ligga utan täcke, liggas med täcke osv. Kl. 4 tyckte dessutom den största lilla att det var en god idé att återinföra vällingnattmål. Vilket inte mamman tillät vilket ledde till stark protestgråt. I samma veva vaknade även pappan och klagade på att "han inte sovit nånting " när han i själva verket snarkat sig igenom de senaste timmarnas knölande. Behöver jag nämna att stämningen i sovrummet vart något irriterad? Som tur var valde sedan båda de små (och pappan) att sova i ett sträck fram till 7.00. Att kalla mig utvilad idag är ett skämt. Lite lätt groggy med kaffekoppen (av megamodell) fastlimmad i handen är snarare rätt bild av mig idag. Känns verkligen som jag passar ini sinnesbilden av "sliten tvåbarnsmorsa" idag. Hoppas på bättring inatt och imorgon. Over and out!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0