Pippihus och tvättinrättningar

När jag var liten bodde det en liten rosa gris i vår lekstuga. Han saknade ett öga och ett litet ben men han hade iallafall en egen säng i form av en blå liten vagga. Nu, när vi har en ny lekstuga, bor istället Pippi och alla hennes kompisar i lekstugan. Snälla mormor har köpt ett helt Pippihus på Facebookannons. Viggo älskar det! Fast det var ju lite svårt att förstå det där med att Pippi inte har nån mamma. Så nu är Prusiluskan mamma istället. Funkar ok det med. Idag har Pippi lyft av taket på sitt hus ungefär hundra gånger. Pippis pappa (spelad av mig) har sagt ungefär hundra gånger "Ojojoj Pippi! Nu måste jag hjälpa dig!" och sen lagt på taket. Sen har Kling och Klang brottat ner tjuvarna en gång i timmen ungefär medan Tommy och Annika hejat på. Väl investerade pengar där mormor! Alva har varit en ganska förnöjsam bebis idag. Hon älskar när Viggo är i närheten och tittar väldigt uppmärksamt på honom. Men hon fortsätter att köra sitt "mamma är bäst" race. Iallafall när mamma finns i närheten. När jag inte är i närheten (iallafall så hon inte ser eller hör mig) är hon väldigt social och tycker att mormor/morfar går lika bra. Sägs det. Idag kom Daniel upp från Stockholm också. Mysigt! Viggo har haft honom sysselsatt ungefär från minuten han satte foten på gården. Ingen latsemester här inte! Vidare har vi en väldigt finurlig liten tvättinrättning här ute. Som alla vet går det åt otroligt mycket kläder med två barn. Speciellt med ett barn som inte alltid hinner till pottan och ett som gärna kräks lite i tid och otid. Men då lägger man helt sonika ner de smutsiga kläderna i en röd Hemköpspåse. Sen ringer mormor Iris, som på beställning, och frågar om hon inte kan få komma ner och hämta lite tvätt. (Här misstänker jag starkt att hon även vill träffa sina barnbarnsbarn). Sen kommer hela tvätthögen tillbaka lite senare både tvättad och dessutom strykt! Våra Göteborgskläder lär nog få en chock när de blir sådär fint pressade. I vårt hem kör vi nämligen efter principen att om man vill ha något strykt får du allt stryka det själv! Men det här mina vänner kallar jag service!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0