Onsdag

När man som jag inte är riktigt bekväm med att ha en fotboll på magen (eller snarare handboll, fotbollsstadiet kommer sen) får man hitta andra vägar att underhålla sin favorithobby, klädshopping. Senaste tillskottet till min "garderob" är ett orange-rött läppstift med namnet "Alarm". Detta ska jag ikläda mig i på bästis Maries bröllop i maj. Förhoppningsvis något mer också men just läppstiftet är avklarat. I måndags kände jag mig extra glamourig när jag rullade köttbullar iförd detta röda läppstift och tänk vad lite färg kan göra för att lyfta en outfit bestående av urtvättade (skööööna) mjukisar och en lite halvfläckig huvtröja. Martin kom fram till Mexico City idag vid 04.30 (vår tid). Hoppas att allt går bra. Jag blir lite nervös när han ska vara borta i såna där "osäkra" länder. Tur att det inte är så länge han ska vara borta. Hoppas han kommer hem med braiga presenter, det brukar liksom ingå när han flyger över världen. Viggo är så roligt och börjar få bra koll på världen förövrigt. Igår t.ex. när vi lagade mat använde jag saxen för att klippa basilika. Viggo sa då ”ban inte sas” (barn inte saxen), uppenbarligen har de pratat om att barn inte får använda sax på dagis. ”Ja”, sa jag. ”Det är bara mammor och pappor som får använda sax”. ”Faffa osså” sa då den lilla killen. ”Tror du morfar får använda sax då?” frågade jag. ”Näää” sa Viggo och skrattade. Så morfar, inte använda saxen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0