Amerikanska förlossningar

Sitter och tittar på den amerikanska versionen av "Förlossningskliniken". Med två förlossningar bakom mig, varav den ena var lång och den andra kort, så borde jag väl räknas som hyfsat erfaren? Det jag förundras över är hur amerikanska kvinnor föder barn. Enligt tv så lägger de sig i en säng, får ryggmärgsbedövning, väntar lite, krystar när doktorn tycker det är dags och vips så är ungen ute. Och mellan värkarna broderar de gärna på en duk eller spelar lite Monopol med den blivande barnafadern. Eller med den blivande farmodern eller fastern eller kusinen. För det är ju också en grej. De har hela släkten med sig i förlossningsrummet. Nä du tack. Hur mycket jag än gillar min familj och släkt så får de vackert stanna hemma när det är dags för barnafödande. Jag behöver ingen extra hejarklack när det är dags för sånt. Och hur sjutton gör de för att kunna spela Monopol mellan värkarna? Inför Viggos födelse packade vi på allvar ner några tidningar och Martins Nintendo fall vi skulle få det tråkigt mellan värkarna. Jag la också ner både hårfön, plattång och smink. Behöver jag nämna att vi lämnade allt sånt hemma när det var dags för Alvas födelse?
 
Idag väntar vi på att familjen Nilsson-Berg ska komma hit. Mysigt! Jag och barnen har varit till Ikea och köpt lite nya kuddar. Får man besök måste man ju piffa lite. Speciellt eftersom moster Gerd kommer ner på söndagkväll också. Men nu är det nog dags att väcka den stora. Två timmars sovamiddag-tid får räcka för dig. Men väntar man dambesök (speciellt intensivt Moa Berg-dambesök) så behöver man vila upp sig.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0