Födelsedagsfirande 3.0.

Martin fyllde ju som bekant 30 i torsdags. Stackarn trodde inte att vi skulle göra nåt speciellt alls på hans stora dag, men tji fick han! På torsdagsmorgonen serverade jag och barnen stor brakfrukost efter sång och champange på säng. Sen tog vi en tur till leksaksaffären, då pappan fyller år betyder det tydligen att barnen får presenter. Viggo gick iallafall väldigt lycklig ut ur leksaksaffären ytterligare en Blixten bil rikare. Sen åkte vi hem och åt lunch men efter det började överrraskningarna trilla in. Först knackade farmor och farfar på, enligt den "officiella" planen skulle de eventuellt komma ner på kvällen och fika lite bara. Men den "inofficiella" agenda (uppgjord av mig) innebar att de kom redan efter lunch.Viggo och Alva fick sen följa med farmor och farfar till Alingsås för övernattning, Alvas först. Jag hade bokat bord för middag ute följt av bio för mig och Martin. Väldigt gott och trevligt!
 
Dagen därpå tog vi sovmorgon ända till 08.00! Hmm, kan småbarnstiderna ha påverkat oss?! Iallafall tog vi det lite lugnt (städade med andra ord) på förmiddagen innan vi åkte till Alingsås och hämtade två glada barn och blev bjudna våfflor. Så åkte vi hem för en mysig hemmakväll... trodde Martin... Strax före 17 fick han sig en riktig överrraskning då familjen Nilsson-Berg kom och knackade på! Jag hade planerat detta länge tillsammans med dem eftersom vår helg tillsammans med dem uppe i Falköping inte riktigt blev som planerad (magsjuka barn bl.a.). Fredagskvällen bjöd på pizza och busiga barn. På lördagen tog vi buss och spårvagn in till Universeum. Viggo gillade hajarna mest! Resten av djuren var väl inte så där jätteintressanta tyckte han. Som avslutning på hela grejen gick vi på McDonald´s och käkade lunch med glada barn. Det fanns en tid då det kanske hade varit trevligare att sitta ner på ett kafé med en briemacka och en god latte men med fyra barn? Nja... Gilla Happy Meal konceptet säger jag bara!
 
När vi kom hem igen tog jag och mamma Johanna och lämnade fyra busiga (ok, två busiga och nakna) barn med sina pappor och åkte på en egen liten shoppingtur, skönt! Jag kom hem med ett iPhonefodral i fel storlek men det ordnade sig då Linn hade fått ett fodral på jobbet genom en kund som jag sen fick. Det felaktiga fick jag lämna tillbaka. Nu har jag en fin och rosa iPhone istället för en mörklila! På kvällen blev det champange för den nyblivna 30-åringen och kycklingpasta. Tyvärr kunde vi ju inte hålla oss ifrån magsjukan, nu var det Marcus tur att känna sig dålig. Moa hade varit sjuk tidigare på veckan med feber och lite kräks. Och det verkar som det smittades rätt rejält.
 
Igår fick Viggo feber som ett brev på posten. Hela dagen igår låg han med 39 grader och på kvällen kom det lite kräks.
Imorgon skulle vi satt oss i bilen och åkt upp till Dalarna men vi får se hur det blir med det. När jag berättade för honom imorse att vi kanske inte skulle kunna åka till mormor och morfar imorgon sa den kloka lilla ungen: "Men mamma, mormor och morfar kan ta hand om mig också och dom har en toalett uppe som jag kan kräksas på". Plutten! Nu sover han som tur är och det brukar ju vara den bästa medicinen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0